Hatar!

Varför i helvete skaffar folk djur?
Varför skaffar folk djur när de över huvudet tagit inte kan eller bryr sig om dem??
Satt på fikan idag & kollade ut över parkeringen. Folk kom & gick. Cyklade & åkte sina bilar.
Solen stekte från en klarblå himmel. Då kommer puckomänniskor med sin bil & parkerar.
En kvinna & en man. Kvinnan öppnar bagaget på deras combibil. Där sitter en hund i sin bur.
Sen går de. Båda två. Bilen är vänd mot solens stekande strålar men de bara går.
Visst, det fläktade men inte så mycket att det skulle göra nytta för hunden.
Folk gick förbi & tittade till hunden & kollade noggrannt.
Jag tänkte att jag ger dem en liten stund sen går jag ner & ropar ut i högtalarna.
När 14 minuter gått var jag på väg ner men då såg jag dem komma. Med en ynka liten kasse som han bar.
Varför skulle båda in & handla när en kunde stanna kvar & vara med hunden i skuggan bakom huset?
Den siste  idioten är fortfarande inte född tydligen…

Slut på midsommar & nu vänder det. Som pappa alltid säger. Nu går det mot mörkare tider…
Det har varit massor med mera folk som besökt CG än för ett år sedan & is still going strong.
Så jäkla kul!

Alma & jag somnade idag innan lunch. Så mysigt att ligga där bredvid henne & höra hur hon snusade & snuttade på sin lilla napp. Innan hon somnade så klappade hon mig på kinden med sitt lilla pekfinger. Jag fick kela kaninen & känna av några knuffar.
Underbara unge!
Strax efter ”När trollmor lagt de elva små trollen..” så var hon redan borta i drömmarnas värld.

Just nu är jag vrålsugen på ett stort glas iskallt vatten!
Ska halsa ett sådant & sedan krypa ner.
Jag har bara sett det underbara vädret genom fönstret idag & är jättetrött. Ledig imorgon.

Jag andas, alltså lever jag.

Lämna en kommentar