Arkiv | 06 december 2011

Vad är jag hög på?

-Utanför fönstret slår våren ut.
Marken blir grön igen.
Allt som var dött, väcks till liv,
det kan också vi.
Så länge vi andas…

Ja Ted Gärdestads röst i min stereo i bilen ger mig styrka. Glädje. Kärlek.
Hans texter berör.
Många frågar mig hur jag kan vara så glad, uppåt, ha ork.
Musiken. Det måste vara musiken. Sången. Ja definitivt sången.
Hur trött & tråkig jag än må vara så släpper allt i bilen. Att få sjunga är en frihet & jag älskar frihet.
…endorphins make you happy, happy people just don’t kill there husbands…
Ja inte så drastiskt kanske men det ligger en mening bakom att tolka.
Var glad så klarar du livet.

Kanske är jag hög på lussekatter? Köpte fyra på jobbet & ”katten” oxo om jag inte klämde i mig alla ikväll!
I år bakar jag inga egna. ”Mitt” bageri bakar ju varje dag så..?
Och när jag nu fick ha alla fyra för mig själv så frossade jag. Frasse sover nämligen över på dagis inatt. Morgondagen är lång för mig. Åker hemifrån 6.50 & kommer inte vara hemma förrän 22.00. Jobb & sedan möte. Däremellan tid att slå ihjäl. Då är det bättre att han bli omhändertagen på dagiset. Älska!

Hagel & drivis. Ja så såg det ut när jag skulle köra från mamma & pappa ikväll. Halt var det oxo för jag provbromsade ett par gånger med bilen. Såg bara förra årets hemska snökaos framför mig. Blev lite rädd för en sträng vinter när man ska ligga själv på vägarna till & från jobbet. Usch!

Strålande dag på jobbet annars. Riktigt trevligt faktiskt. 🙂
Kände mig dock lite trött så jag testade de nya tuggummit, Focus. Skrattar fortfarande när jag tänker på hur speedad jag var under dagen. Men om det var tuggummit som gjorde det eller..? 😀

Börjar fundera på en julklapp att önska. En one piece!
En rosa! Men de kostar en del så min önskan får bli just en önskan men tänk vad gott att glida omkring i en plyschoverall & mysa. Billigast & ändå kanske bäst blir önskan om en säck full med kärlek. Jag ställer säcken på cyberspacetrappan så är det bara för er, mina vänner & hjärtan, att fylla den. Och jag lovar, ni får dubbelt tillbaka av mig. Puss!

Jag andas, alltså lever jag.
En dag kanske jag sjunger för dig.
Så länge vi andas…