Arkiv | 25 augusti 2020

En bra dag.

Vilken morgon!
Det är verkligen inte ofta som jag vaknar & känner mig utvilad.
Eller utvilad & utvilad men att få ha sovit mellan 2230-0435 utan att ha vaknat en enda gång, ja det är rena himmelriket!
Hela dagen blev så mycket bättre.
Sömnen gjorde mig säkrare när jag var på jobbet.
Så jag vet vem som är boven i detta dramat…
Mer sömn åt folket!!

Jag andas, alltså lever jag.

Tolv år har gått…

En 12 år lång era är över.
I 12 år har jag känt mig fin om mina naglar då jag fått bästa service & ursnygg fransk manikyr av bästaste Studio Floris.
Idag sa jag stopp.
Inte för att det var något problem med mina naglar, oh nej!
Bara det att nu under denna förbaskade corona så måste man sprita händerna nästan hela tiden då det inte alltid finns tillgång till att tvätta händerna & det har förstört mina gelénaglar redan inom 14 dagar.
Det är ju faktiskt som att kasta pärlor för svin.
Eller att slänga pengarna direkt i sjön.
Under dessa 12 år har jag aldrig haft en infektion eller svamp på mina naglar.
Jag tror att jag endast fyra gånger varit tillbaka efter en fix för att jag skadat en nagel.
Jag har alltid haft starka & friska naglar under denna tiden.
Jag har varit helnöjd.
Men nu är det som sagt slut.
I alla fall för nu.

Vi jobbar vidare hos mamma.
Balkongen har nu fått nytt trägolv plus att vi lagt trä hela vägen på alla 34 kvadrat.
Jag har skruvat ca 1000 skruvar…jo jag har använt skruvdragare men ändå.
Jag kan säga att det känns i arm & hand ändå.
Men Johnny.
Johnny har gjort det mesta & bästa jobbet!
Han är bara så underbar!!
Jag har målat staket mellan skruvarna så han har servat mig där oxo.
Istället för att ligga på knä & måla med kupad rygg så skruvar han loss sektionerna & jag kan stå rak.
Mer ergonomiskt. 🙂

Jag andas, alltså lever jag.