Ny vecka på Runö.

Ja då var helgen avklarad!
På söndagen blev jag hämtad av Allra käraste syster & det var så gott att få en kram!
Att jag blev bombarderad med kramar av barnen gjorde ju inte dagen sämre.
Jag tror jag behövde lite kramar!
Det var längesedan jag var hemma…en vecka….& med lite hemlängtan så känner jag att man inte haft närhet med nära & kära.
Maten var nästan klar när jag anlände till Sollentuna & doften var helt magisk!
Pasta med champinjoner & oxfilé.
Till fikan så plockade vi äpple i trädet utanför i deras trädgård & gjorde en supergod äpplekaka.
Medan den var i ugnen så bakade yngsta dottern sockerkaka.
Behöver jag säga att jag i den stunden inte gillade att jag har minimage? 😀

Tillbaka på skolan igen & då var middagen serverad.
Kyckling kan jag ju inte neka till så jag var glad att promenaden innan middagen gjorde plats för lite mat…igen.
Kvällen efter det gick i ett slött tempo. Att vänta in morgondagen när jag visste att vi skulle ha ett ganska besvärligt ämne att arbeta med, så kände man lite oro att man inte skulle klara av det.
När dagen idag kom & vi fick grupparbeta om ämnet så hade jag varit orolig i onödan.
Som vanligt.
Fast ändå får jag säga att jag blir säkrare & säkrare på mig själv.
Efter idag så kommer vi att fördjupa oss i SD & RSO. Ska bli väldigt spännande!
För att kunna möta fienden så är det bra om man är påläst.
1 1/2 dag kommer vi att bara jobba med detta.
På torsdag sedan, kommer vi att åka till LO-borgen.
Undra om vi inte skulle titta till riksdagen oxo…

Sedan är fredagen här & kursen kommer att avslutas.
Lite tråkigt när man äntligen fått verktyg att jobba med.
…så jag har redan anmält mig till en ny kurs på Runö. 🙂
När denna kurs är över kommer jag att sakna alla dessa underbara människor som jag lärt känna.
Vissa har jag knutit lite mer kontakt med än andra men det är en riktigt skön blandning av folk.

Nu är strax måndagen slut i vecka 2 på Runö.
Kompani Svan på tv i bakgrunden medan jag summerar dagen.
Jag känner att jag verkligen vill jobba med detta!
Utbildning & att utbilda.

Jag andas, alltså lever jag.

Lämna en kommentar