Lördag

Lördag & sovmorgon.
Ja i alla fall tills hundarna utanför började skälla & yla.
Då var klockan runt halv åtta så det kunde ju vara okej.
Frukosten serverades mellan 8-9:30 idag & det är ju en timmes förskjutning.
Första morgonen som jag faktiskt vaknade trött men det måste ju vara all spänning & allt arbete man gjort under veckan. Ryggen har dock blivit så mycket bättre!

Efter frukosten tänkte jag gå en lite längre runda, nämligen ut till Näsudden.
Det var ett sådant där moment som man skulle utföra under sina 14 dagar här på Runö.
Den gick igenom ko & fårhagar. Med tjur.
Med varning för tjuren.
Stigen jag gick på blev mindre & mindre. Blötare & mera gegga.
Mina skor såg inte alls roliga ut längre.
Jag gav upp!
Tillbaka igen så tvättade jag av mina skor som nu står i duschen & torkar till.
Besviken? Helt klart.
Då fick det bli lite kreativitet istället.
Jag pinnade ner mot vår skolsal & med mitt passerkort försökte jag öppna dörren till bibliotekets lokal.
Det lyste bara rött när jag blippade.
Nedrans!
…men jag visste att det fanns en annan ingång, på baksidan.
Jag går runt huset & provar mitt kort.
Grönt ljus & jag drar upp dörr…….*SIREN*
Japp!
Det larmet fungerar alldeles utmärk!
Det var bara att ta sig upp mot receptionen för att be om ursäkt.
Jag hade fått hjärnsläpp, helt klart!
I backen mot receptionen så möter jag mannen som jag skulle pratat med först INNAN jag klev in i lokalen. Han fick tyst på den starka sirenen men det tog ett tag. Under tiden satt jag på en bänk skamset & väntade på honom. Jag behövde ju verkligen komma in i vår skolsal.
Efter ett tag kom han mot mig & log.
– Det är öppet för dig nu. 🙂
Jag bad 1000 gånger om ursäkt men fick till svar att det var ok för jag var varken den första eller den sista som lyckades med den bedriften.
Han hade faktisk rätt, för när jag senare på kvällen pratade med en kär vän tillika kollega, som jag ska gå nästa kurs här på Runö med, så sa hon att hon oxo satt igång larmet en gång i tiden.
Ja, skratta fick man ju i alla fall.

Middagen bjöd på nötburgare med alla möjliga tillbehör på lyxigt vis som all mat här.
Man kunde även välja ceasarsallad med bacontärningar om man ville det.
Många har åkt hem över helgen så det var inte så stimmigt i matsalen ikväll.
Folk skulle nog partaja ikväll lät det som, men jag är så mesig, jag vill helst vara själv.
Jag är här för att läsa & lära.
Jag kände dock att jag var lite missnöjd med mina promenader idag så jag gjorde en snabbtitt in till poolen. Så magisk mysigt!
Inte någon speciellt lång pool men jag lyckades ändå klämma in 1000 m innan jag gav upp.
Helt ensam med skön lugn musik, bara vågskvalp & jag. Mindfulness.
När jag var klar & på väg till mitt rum kom tre kurviga flickor i badrockar.
De skulle ner & bada. Vilken bra tajming jag hade!
Väl på rummet så har jag nu plöjt igenom Den svenska modellen.
Ja jag har läst häftet men om jag förstod?…njaä.
Men vi skulle bara läsa. Lära ska vi på måndag.
Har jag kunnat lära mig ideologier & ismer av alla de slag så ska jag nog på in resten med.
Mitt helgarbete är klart så morgondagen ligger helt fri.
Jag kommer att bli hämtad av Allra käraste syster vid 12:30 imorn.
Ska bli så kul att träffa alla igen.
Men nu ska jag ringa & säga godnatt!
…jag tror att jag kommer att ha träningsvärk from hell imorn.

Jag andas, alltså lever jag.

Lämna en kommentar